Ulusal Dağıtım Sakura Tesisi LEAN Projesi 2022-2023
Sürekli büyüyen, ürün çıkış hacmini artıran müşterilerimize daha iyi hizmet sunabilmek için bu çalışma yapılmıştır. Süreçlerin verimliliğin arttırılması, KPI hedeflerine ulaşılması, ekstra masrafların azaltılması, projenin başarıyla gerçekleşmesi ile müşteri memnuniyeti sağlanması hedeflenmektedir.
Çalışma Metodolojisi
Çalışma kapsamında lean eğitimleri düzenlenmiş olup eş zamanlı olarak gemba yürüyüşleriyle operasyon ekipleri etkin olarak süreçlere dahil edilmiştir. Mevcut süreç haritaları çıkartılarak kök neden analizleri yapılmış aksiyon listeleri oluşturulmuş ve aksiyonlar tamamlanmıştır.
Proje Paydaşları
- İş güvenliği, ergonomik şartların iyileştirilmesi
- Süreçlerin dijitalleştirilmesi
- Alanların verimli kullanılması
- Kalitenin arttırılması
- Maliyet tasarrufuna katkıda bulunulması
- Müşteri memnuniyetine katkı sağlaması
- Zaman kazanımı
- Maliyetlerin daha doğru hesaplanması
Yenilikçiyiz: Palet Desi Cihazı, Layout, Re-Design çalışmalarının hayata geçirilmesi
İnsan Odaklıyız: Çalışanların ihtiyaçları doğrultusunda karar alınması
Duyarlıyız: İSG konularına katkıda bulunulması
Birlikte Biriz: 15 kişilik takım çalışması yürütülmesi
Tespitler ve Uygulamalar
Problem 1: Rampaya araç yanaşmalarının güvenli olmaması
Aksiyon: Araç yanaşmalarına yardım eden ve kontrol eden ortacı alımı
Problem 2: Gece araçların rampaya yanaşmalarının zor olması
Aksiyon: Rampaların aydınlatılması
Problem 3: Referans etiketlerinin yapıştırılması aşamasında birden fazla irsaliyenin arasından doğru irsaliyelerin tek tek bulunması
Aksiyon: Referans etiketlerinin basılma sırasının irsaliyede yazan mağaza kodu sırasına göre olması böylelikle XDC ofiste günlük ortalama 2 saatlik işgücü kazanımı
Problem 4: Ofis personelinin sistemde var olan irsaliye ile fiziksel olarak gelmiş olan irsaliyeyi manuel kontrol etmesinin verimsizlik yaratması
Aksiyon: Network ofis sürecinde, irsaliye üzerindeki barkodun Ekol tarafından okutulabilir olmasının sağlanması böylelikle UD ofiste günlük ortalama 10 dk Lotus Sağlık UD ofiste günlük ortalama 2.5 saatlik işgücü kazanımı
Problem 5: Rut alanı kapasitesinin verimli kullanılamaması / Aynı irsaliyeye ait ürünlerin farklı sevkiyatlarda
Aksiyon: Rut alanının yeniden düzenlenip; 1 bölgenin paletlerinin tek sırada olmasının sağlandı. Bölge bazında günlük palet sayısı analizi yapılarak bazı rutlar kapatıldı. Yürüme yolundan yer rut için 2 paletlik yer alındı.
Problem 6: Kaçak okutmaların yaşanması / Okutulmadan koli sevkleri
Aksiyon: Kaçak okutmaların haftalık takibi ve saha ekiplerine eğitimler verilmesiyle kaçak okutma oranları %58'lik azalmıştır.
Problem 7: Samsung tedarikçisinden gelen ürünlerde okutma esnasında RF'te mağazaya ait eksik ürün adetlerinin tespit edilememesi
Aksiyon: RF cihazlarına mağaza bazlı toplam adetlerin yansıtılmasıyla günlük 1.5 saatlik işgücü kazanımı sağlanmıştır.
Problem 8: Mal kabul yapılabilmesi için, aynı giriş grubuna ait bütün mağazaların iç adet okutmasının tamamlanmasının beklenmesi
Aksiyon: 1 mağazanın iç adet okutması tamamlandığında referansının oluşturulabilmesinin sağlanması. Böylece diğer mağazaların iç adet okutulması beklenmeden, mal kabul yapılabilirliğinin sağlanması. Bu sayede günlük ortalama 3 saatlik işgücü kazanımı, XDC alanının verimli kullanılması (aynı sürede yapılan mal kabul adetlerinde %50'nin üzerinde artış), karışıklıktan kaynaklanan hataların azaltılması ve çapraz sevkiyatların önlenmesi sağlanmıştır.
Problem 9: MediaMarkt faturalandırma süreçlerinde desi kayıpları sebebiyle gelir kaybı yaşanması
Aksiyon: UD sevkiyat alanına palet desi ölçüm cihazının kurulmasıyla birlikte doğru desilerin akması böylelikle doğru faturalandırma ve müşteri memnuniyeti kazanımı
Problem 10: Depo mal kabul sürelerinin uzun ve verimsiz olması
Aksiyon: İkili palet jetleri kullanımıyla birlikte günlük 3 saatlik işgücü kazanımı, jet kullanım oranlarının %34 azaltılması sağlanmıştır. Yapılan yatırım 28 ay sonunda kendini amorti edecektir.
Problem 11: Araç planlaması yapılmamış araçlara ürün yüklenmesi
Aksiyon: Güvenliğe, araç planlama tarafından o gün ürün yüklemek için gelecek olan araçların listesinin şube bazlı verilmesi. TT basımı öncesi sürücü ve plaka kontrolü yapılması ve eğitim verilmesi
Problem 12: Bazı tedarikçilerin 3 nüsha irsaliye getirmemesi sebebiyle rampa personellerinin irsaliye fotokopilerini çekmek için ofis ve saha arasındaki hareketinin yol açtığı israf ve zaman kaybı
Aksiyon: 3 nüsha irsaliye getirme sorunu yaşayan tedarikçilerin tespit edilerek firmalar ile görüşülmesi
Problem 13: Deponun ship etmiş olduğu paletlerin sevkiyat bekleme alanında rutlara göre ayrılmaması
Aksiyon: KL sevkiyat bekleme alanınında rutların oluşturulması
Problem 14: EJOT projesinde, referans oluşturma sürelerinin uzun olması ve sürecin manuel yönetilmesi. Sözleşmede yer alıyor olmasına rağmen kg bilgisi paylaşılmaması
Aksiyon: Entegrasyon yapısının kurulması, sistem üzerinden kg bilgisinin akışının sağlanması. Mevcut paylaşılan dosyaya kg bilgisinin de eklenmesi, müşteri tarafından datanın uygun akışta sağlanmaması durumunda ek hizmet bedelinin talep edilmesi. Böylelikle ofis işlemlerinden günlük ortalama 42 dk işgücü kazanımı
Problem 15: Unilever projesinde, referans oluşturma sürelerinin uzun olması. Müşteriden gelen bilgide palet adetlerinin eksik olması.
Aksiyon: Müşteri temsilcisinin gönderdiği veriye palet bilgisinin de eklenmesi, müşteri tarafından datanın uygun akışta sağlanmaması durumunda ek hizmet bedelinin talep edilmesi
Problem 16: Çıkış sürecinde, ofis irsaliye hazırlama sürelerinin uzun olması, depodan UD mal kabulu için palet beklenmesi
Aksiyon: 1 koli 1 irsaliye sistemine geçiş süreciyle kolilere irsaliye barkodunun basılması ve araca yükleniş ürünlere ait mal kabul listesinin paylaşılması
SONUÇ
- Başlangıçta mavi ve gri yaka personele yalın farkındalık eğitimleri, mal kabul, araç yükleme & boşaltma, rutlama ve ofis süreçlerinde gemba yürüyüşleri yapılmıştır.
- Ön ofis, irsaliye işlemleri, XDC mal kabul, araç yükleme & boşaltma süreçlerinde; dijitalleşme, değer katmayan süreçleri akıştan çıkarma ve mükerrer işleri ortadan kaldırma aksiyonları alınmıştır.
- Operasyon ve OpEx ekiplerinin katılımıyla bu süreçte 20+ gemba yürüyüşü gerçekleştirilmiş olup bu yürüyüşler sürdürülmektedir.
- Lean kapsamında; mal kabul sürelerinde iyileştirmeler, tüm vardiyalara toplamda 4 lean eğitimi, evrak ve irsaliye süreçlerinde kısmi dijitalleşme, rampa ve tesis aydınlatmaları, dış alana meydancı alımı, sahaya lean bakış açısı kazandırılmıştır.
Comments
Post a Comment